literature

plaatjeHet boek "De service-economie" van Kees Groeneveld en Johan Hoogerbrug is in 2001 door het grootste Nederlandse business-magazine Management Team uitgeroepen tot beste managementboek van het jaar. Het boek over productiviteits-verbetering in dienst-verlenende organisaties is een bekroonde klassieker in de internationale management-literatuur. Op deze website kan het boek besteld worden met 20% korting of gratis worden gedownload.

Management Team: "Het beste boek van 2001 over de nieuwe economie, met als verrassende conclusie dat de echt interessante ontwikkelingen plaats hebben in de oude economie. Juist traditionele bedrijven weten een strategisch voordeel te creëren door internet in hun processen te integreren."

De service-economie

Het boek gaat over de noodzaak om de arbeidsproductiviteit structureel te verhogen om - tenminste - onze welvaart te kunnen vasthouden, laat staan verhogen. Het boek legt uit, waarom het alleen maar zin heeft zich daarbij te concentreren op de dienstverlenings-sector en de productie- en argrarische sectoren wat dat betreft links te laten liggen. Meer dan driekwart van de Nederlanders werkt in dienstverlening en in de andere sectoren ligt het innovatieniveau relatief hoog vergeleken met dienstverlening. In dienstverlening valt dus nog veel te halen.